Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 37 (2934)
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
albo Klara w "Magnetyzmie serc" przypominały muchy tłukące się wściekle o szybę: wiedzą, że wyjścia nie ma, a jednak raz po raz ponawiają uderzenia. W kobietach Cieleckiej jest upór - bycia piękną, inną i najpotężniejszy - upór niezależności. Cielecka wygląda jak aktorka Bergmana, ale gra nowocześnie, operuje ostrymi kontrastami, skokami napięć i emocji. Po neurotycznych zgrzytach i trzaskach następują chwile wyciszenia. Jej bohaterki nie oddzielają się od widza murem, ale w reakcji obronnej atakują pierwsze, jak Gombrowiczowska Iwona, Ofelia czy niema Katarzyna w Brechtowskiej "Matce Courage". Cielecka staje naprzeciw partnera i kąsa repliką, drapie, okłada go słowami niczym kryształkami lodu. Gra dynamicznie, drażni
albo Klara w "<name type="tit">Magnetyzmie serc</>" przypominały muchy tłukące się wściekle o szybę: wiedzą, że wyjścia nie ma, a jednak raz po raz ponawiają uderzenia. W kobietach Cieleckiej jest upór - bycia piękną, inną i najpotężniejszy - upór niezależności. Cielecka wygląda jak aktorka Bergmana, ale gra nowocześnie, operuje ostrymi kontrastami, skokami napięć i emocji. Po neurotycznych zgrzytach i trzaskach następują chwile wyciszenia. Jej bohaterki nie oddzielają się od widza murem, ale w reakcji obronnej atakują pierwsze, jak Gombrowiczowska Iwona, Ofelia czy niema Katarzyna w Brechtowskiej "<name type="tit">Matce Courage</>". Cielecka staje naprzeciw partnera i kąsa repliką, drapie, okłada go słowami niczym kryształkami lodu. Gra dynamicznie, drażni
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego