Typ tekstu: Książka
Autor: Werner Andrzej
Tytuł: Dekada filmu
Rok: 1997
A opisy schadzek z koleżanką szkolną są w Latarni magicznej równie rzeczowe i pozbawione emocji, jak te wypracowania erotyczne, które żmudnie, w pocie czoła razem odrabiali.
Natomiast bohaterowie dramatów Bergmana próbują stosować erotyzm w jego funkcji metafizycznej: zamiast miłości albo rozpaczliwie dążąc do niej poprzez seks. Dopiero w tym momencie erotyzm podlega, względnej zresztą, ocenie: tej roli oczywiście pełnić nie może i bywa wtedy (na przykład w Milczeniu) aktem autodestrukcyjnym, jakby świadomie niszczącym. Nieudana miłość (podobnie jak erotyzm w tej funkcji) zamiast przełamywać samotność - podkreśla ją, intensyfikuje. Nie zabija tylko nadziei, nie przerywa łańcucha prób, które - choć nieudane - pozostają znakiem potrzeby
A opisy schadzek z koleżanką szkolną są w Latarni magicznej równie rzeczowe i pozbawione emocji, jak te wypracowania erotyczne, które żmudnie, w pocie czoła razem odrabiali.<br>Natomiast bohaterowie dramatów Bergmana próbują stosować erotyzm w jego funkcji metafizycznej: zamiast miłości albo rozpaczliwie dążąc do niej poprzez seks. Dopiero w tym momencie erotyzm podlega, względnej zresztą, ocenie: tej roli oczywiście pełnić nie może i bywa wtedy (na przykład w Milczeniu) aktem autodestrukcyjnym, jakby świadomie niszczącym. Nieudana miłość (podobnie jak erotyzm w tej funkcji) zamiast przełamywać samotność - podkreśla ją, intensyfikuje. Nie zabija tylko nadziei, nie przerywa łańcucha prób, które - choć nieudane - pozostają znakiem potrzeby
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego