Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kultura
Nr: 5(500)
Miejsce wydania: Paryż
Rok: 1989
Iredyński w Śmierci. Pierwszy karmi się wyłącznie przeszłością, drugi wypiera się swojej przeszłości, kreując swoją osobowość poprzez ciągle nowe ekscesy. Wytworny eskapista i brutalny nihilista. Nowakowski podziwia ich i umie o nich pisać. Używając jego własnego określenia: w tych portretach styl jego prozy jest znacznie bardziej "karnawałowy" niż "postny".



W eseju Karnawał i post pisarz tłumaczy się, dlaczego zmuszony był wybrać reportaż zamiast literatury; Czechowa, autora "Sachalina", zamiast Bunina i Babla: "W miarę życiowego i pisarskiego doświadczenia rzeczywistość przed moimi oczami szarzała i brzydła, a jej robaczywość i wyłażąca nieustannie spod cienkiej warstewki złudzeń niewola stwarzały mało możliwości do literackich parad
Iredyński w Śmierci. Pierwszy karmi się wyłącznie przeszłością, drugi wypiera się swojej przeszłości, kreując swoją osobowość poprzez ciągle nowe ekscesy. Wytworny eskapista i brutalny nihilista. Nowakowski podziwia ich i umie o nich pisać. Używając jego własnego określenia: w tych portretach styl jego prozy jest znacznie bardziej "karnawałowy" niż "postny".<br><br>&lt;page nr=186&gt;<br><br>W eseju Karnawał i post pisarz tłumaczy się, dlaczego zmuszony był wybrać reportaż zamiast literatury; Czechowa, autora "Sachalina", zamiast Bunina i Babla: "W miarę życiowego i pisarskiego doświadczenia rzeczywistość przed moimi oczami szarzała i brzydła, a jej robaczywość i wyłażąca nieustannie spod cienkiej warstewki złudzeń niewola stwarzały mało możliwości do literackich parad
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego