Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Studia Socjologiczne
Nr: 4
Miejsce wydania: Wrocław
Rok: 1976
świat od niego niezależny, czyli naturę. Osiąga więc zrozumienie nie na poziomie partykularnych kultur, ale człowieka w ogóle. Jest to koncepcja śmiała, przekraczająca granicę nauki szczegółowej, jaką jest etnologia. Stając się koncepcją o filozoficznym charakterze zmienia jednak zasadniczo swój status. Lévi-Strauss - wychodząc od pozytywistycznej koncepcji wiedzy - chciał stworzyć z etnologii prawdziwą, ścisłą naukę na wzór językoznawstwa i nauk przyrodniczych. W konsekwencji powstała koncepcja metafizyczna, która - nie poddając się kryterium weryfikacji - falsyfikacji - traci walor naukowości właśnie z pozytywistycznego (dokładniej: neopozytywistycznego) punktu widzenia.
Y. Simonis omawiając koncepcję Lévi-Straussa stwierdza, że metoda strukturalna odpowiada aktywności artysty. Dzieło sztuki także tworzy zredukowany model
świat od niego niezależny, czyli naturę. Osiąga więc zrozumienie nie na poziomie partykularnych kultur, ale człowieka w ogóle. Jest to koncepcja śmiała, przekraczająca granicę nauki szczegółowej, jaką jest etnologia. Stając się koncepcją o filozoficznym charakterze zmienia jednak zasadniczo swój status. Lévi-Strauss - wychodząc od pozytywistycznej koncepcji wiedzy - chciał stworzyć z etnologii prawdziwą, ścisłą naukę na wzór językoznawstwa i nauk przyrodniczych. &lt;page nr=65&gt; W konsekwencji powstała koncepcja metafizyczna, która - nie poddając się kryterium weryfikacji - falsyfikacji - traci walor naukowości właśnie z pozytywistycznego (dokładniej: neopozytywistycznego) punktu widzenia.<br>Y. Simonis omawiając koncepcję Lévi-Straussa stwierdza, że metoda strukturalna odpowiada aktywności artysty. Dzieło sztuki także tworzy zredukowany model
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego