Typ tekstu: Książka
Autor: Zięba Maciej
Tytuł: Po szkodzie? Przed szkodą?
Rok: 1997
jak sądzę - iż nie dostrzegają, że koncepcja "wolności pozytywnej"
dobrze opisuje świat ideologii, ale nie bardzo przystaje do
rzeczywistości wiary. To prawda, że gdy, jak to bywało w przeszłości,
wiarę zredukuje się do poziomu ideologii, liberalny opis świata jest
adekwatny, lecz jeżeli dostrzeżemy anty-ideologiczny wymiar
chrześcijańskiej prawdy (pokazanie go expressis verbis jest wielką
zasługą obecnego Papieża), opis ten traci rację bytu.
Kościół - w świetle Vaticanum Secundum i nauczania Jana Pawła II -
akceptuje w pełni koncepcję wolności negatywnej jako koncepcję wolności
politycznej. I jest w tym w całkowitej zgodzie z głównym,
nieideologicznym nurtem współczesnego liberalizmu. Twierdzi jednak, że
tak pojęta wolność jest
jak sądzę - iż nie dostrzegają, że koncepcja "wolności pozytywnej"<br>dobrze opisuje świat ideologii, ale nie bardzo przystaje do<br>rzeczywistości wiary. To prawda, że gdy, jak to bywało w przeszłości,<br>wiarę zredukuje się do poziomu ideologii, liberalny opis świata jest<br>adekwatny, lecz jeżeli dostrzeżemy anty-ideologiczny wymiar<br>chrześcijańskiej prawdy (pokazanie go expressis verbis jest wielką<br>zasługą obecnego Papieża), opis ten traci rację bytu.<br> Kościół - w świetle Vaticanum Secundum i nauczania Jana Pawła II -<br>akceptuje w pełni koncepcję wolności negatywnej jako koncepcję wolności<br>politycznej. I jest w tym w całkowitej zgodzie z głównym,<br>nieideologicznym nurtem współczesnego liberalizmu. Twierdzi jednak, że<br>tak pojęta wolność jest
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego