Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motomagazyn
Nr: 4
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1996
lat pięćdziesiątych Volvo, znany już jako producent popularnych modeli PV oraz Amazon, zamówiło we włoskiej firmie stylistycznej Frua nadwozie dla coupe 2+2. Chociaż prototyp był gotowy już w 1957 roku, na oficjalną premierę nowego samochodu trzeba było poczekać do stycznia 1960 roku. Wkrótce ruszyła produkcja seryjna - sportowe coupe otrzymało fabryczne oznaczenie P 1800 S. Na początku elementy karoserii wytwarzała angielska firma Pressed Steel Co. Po trzech latach produkcję przeniesiono do nowych pomieszczeń Volvo w Gšteborgu. P 1800 S był napędzany podrasowanym (ze zmienionym rozrządem i dwoma gaźnikami SU) silnikiem zaadaptowanym z Volvo 122 Amazon, o pojemności 1780 cm3
lat pięćdziesiątych Volvo, znany już jako producent popularnych modeli PV oraz Amazon, zamówiło we włoskiej firmie stylistycznej Frua nadwozie dla coupe 2+2. Chociaż prototyp był gotowy już w 1957 roku, na oficjalną premierę nowego samochodu trzeba było poczekać do stycznia 1960 roku. Wkrótce ruszyła produkcja seryjna - sportowe coupe otrzymało fabryczne oznaczenie P 1800 S. Na początku elementy karoserii wytwarzała angielska firma Pressed Steel Co. Po trzech latach produkcję przeniesiono do nowych pomieszczeń Volvo w Gšteborgu. P 1800 S był napędzany podrasowanym (ze zmienionym rozrządem i dwoma gaźnikami SU) silnikiem zaadaptowanym z Volvo 122 Amazon, o pojemności 1780 cm3
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego