Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 10.02 (40)
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
przerwy sekwencjach teledyskowych). Paradoksalnie więc off nie potrafi zachować stylistycznej niezależności od głównego nurtu kina. Wbrew pozorom nie jest to jedynie wada niedoświadczonych amatorów. Zawodzili tu także wykształceni twórcy z dyplomami szkół filmowych.

Zaskakuje też powtarzalność tematów. O ile w ubiegłych latach w kinie niezależnym mieliśmy pełną skalę nastrojów i fabuł, tym razem zabrakło np. parodystycznych komedii, w których filmowcy bawią się kinem. Niemal zabrakło też bohaterów spełnionych. Obrodziło za to filmami o braku perspektyw i beznadziejnej sytuacji młodego pokolenia. Przyczyny są oczywiste - off to przede wszystkim świat młodych, którzy chcą mówić o sobie (w filmach starszych twórców wyraźnie widać było
przerwy sekwencjach teledyskowych). Paradoksalnie więc off nie potrafi zachować stylistycznej niezależności od głównego nurtu kina. Wbrew pozorom nie jest to jedynie wada niedoświadczonych amatorów. Zawodzili tu także wykształceni twórcy z dyplomami szkół filmowych.<br><br>Zaskakuje też powtarzalność tematów. O ile w ubiegłych latach w kinie niezależnym mieliśmy pełną skalę nastrojów i fabuł, tym razem zabrakło np. parodystycznych komedii, w których filmowcy bawią się kinem. Niemal zabrakło też bohaterów spełnionych. Obrodziło za to filmami o braku perspektyw i beznadziejnej sytuacji młodego pokolenia. Przyczyny są oczywiste - off to przede wszystkim świat młodych, którzy chcą mówić o sobie (w filmach starszych twórców wyraźnie widać było
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego