Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2918
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
dzisiaj zrobić, jak powinno wyglądać dzieło sztuki. 70-80 proc. sztuki to pustka.
Ciało i jego fizyczność są dla ciebie bardzo ważne. A jednak jego wizerunek zniknął z twojej sztuki. Pokazujesz cienie, ślady ciała - jego temperaturę, przestrzeń, którą mogłoby zająć, mydło, którym dokonywano ablucji. Ono samo jest nieobecne. Skąd ta fascynacja nieobecnością?
Kiedyś czułem głód ciała i rzeźbiłem figury. Później doszedłem do jakiegoś rodzaju perfekcji w rzeźbieniu ciała. Każda z tych prac jest dziś w jakimś dobrym muzeum. Poczułem się jak zawodowiec, taki zawodowy rzeźbiarz. Trochę się tego przestraszyłem. Postanowiłem ciało schować. Wtedy pojawiły się pierwsze rzeźby-przedmioty, które towarzyszą ciału
dzisiaj zrobić, jak powinno wyglądać dzieło sztuki. 70-80 proc. sztuki to pustka.&lt;/&gt;<br>&lt;who1&gt;Ciało i jego fizyczność są dla ciebie bardzo ważne. A jednak jego wizerunek zniknął z twojej sztuki. Pokazujesz cienie, ślady ciała - jego temperaturę, przestrzeń, którą mogłoby zająć, mydło, którym dokonywano ablucji. Ono samo jest nieobecne. Skąd ta fascynacja nieobecnością?&lt;/&gt;<br>&lt;who2&gt;Kiedyś czułem głód ciała i rzeźbiłem figury. Później doszedłem do jakiegoś rodzaju perfekcji w rzeźbieniu ciała. Każda z tych prac jest dziś w jakimś dobrym muzeum. Poczułem się jak zawodowiec, taki zawodowy rzeźbiarz. Trochę się tego przestraszyłem. Postanowiłem ciało schować. Wtedy pojawiły się pierwsze rzeźby-przedmioty, które towarzyszą ciału
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego