Typ tekstu: Książka
Autor: Sarzyński Piotr
Tytuł: Przewodnik po rynku malarstwa
Rok: 1999
majstersztyk i
Kossak-knot.
Po trzecie — zdarzało się, że twórcy dokonywali artystycznej wolty,
całkowicie zmieniając charakter swego malarstwa. I choć przeszli do
historii sztuki, to przecież nie wszystkim, co po sobie zostawili.
Kazimierza Podsadeckiego i Henryka Berlewiego cenimy głównie za
osiągnięcia w malarstwie abstrakcyjnym, a nie za późniejszą twórczość
figuratywną. U Zygmunta Menkesa ciekawszy był wcześniejszy okres
paryski aniżeli późniejszy — amerykański. Wlastimil Hofman z wczesnych
lat XX w. i Wlastimil Hofman po roku 1925 to właściwie dwaj różni
malarze. Znacznie lepiej zaczynali, aniżeli kończyli — Rafał
Malczewski, Stanisław Dębicki, Wojciech Weiss. Ale też bywało i na
odwrót; dopiero u
majstersztyk i<br>Kossak-knot.<br>Po trzecie &#151; zdarzało się, że twórcy dokonywali artystycznej wolty,<br>całkowicie zmieniając charakter swego malarstwa. I choć przeszli do<br>historii sztuki, to przecież nie wszystkim, co po sobie zostawili.<br>Kazimierza Podsadeckiego i Henryka Berlewiego cenimy głównie za<br>osiągnięcia w malarstwie abstrakcyjnym, a nie za późniejszą twórczość<br>figuratywną. U Zygmunta Menkesa ciekawszy był wcześniejszy okres<br>paryski aniżeli późniejszy &#151; amerykański. Wlastimil Hofman z wczesnych<br>lat XX w. i Wlastimil Hofman po roku 1925 to właściwie dwaj różni<br>malarze. Znacznie lepiej zaczynali, aniżeli kończyli &#151; Rafał<br>Malczewski, Stanisław Dębicki, Wojciech Weiss. Ale też bywało i na<br>odwrót; dopiero u
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego