Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Literatura
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1984
potwierdzenie i rozwój siebie jako "ja"; drugi oznacza zagubienie i zatracenie siebie w obszarze istnienia bezosobowego, anonimowego, uogólnionego. Chociaż tedy "bycie-mną" nie jest całkowicie usuwalne z Dasein, to w mocnym sensie terminu ono także jest możliwością, którą można wybrać lub odrzucić. A zatem mogę siebie wybrać lub zatracić, zauważa filozof, i opis wielorakich postaci, jakie każde z tych możliwości przybiera w obszarze ludzkiego istnienia zapełnił swoistym patosem niejedną stronicę Sein und Zeit.
Warto tu zauważyć, że niezależnie od dalszych losów oraz niepowodzeń heideggerowskiej "analityki egzystencjalnej" - jej doświadczenie stało się znaczącym etapem w badaniach nad człowiekiem, podejmowanych przez myśl współczesną...


ZBIGNIEW
potwierdzenie i rozwój siebie jako "ja"; drugi oznacza zagubienie i zatracenie siebie w obszarze istnienia bezosobowego, anonimowego, uogólnionego. Chociaż tedy "bycie-mną" nie jest całkowicie usuwalne z &lt;tit&gt;Dasein&lt;/&gt;, to w mocnym sensie terminu ono także jest możliwością, którą można wybrać lub odrzucić. A zatem mogę siebie wybrać lub zatracić, zauważa filozof, i opis wielorakich postaci, jakie każde z tych możliwości przybiera w obszarze ludzkiego istnienia zapełnił swoistym patosem niejedną stronicę &lt;tit&gt;Sein und Zeit&lt;/&gt;.<br>Warto tu zauważyć, że niezależnie od dalszych losów oraz niepowodzeń heideggerowskiej "analityki egzystencjalnej" - jej doświadczenie stało się znaczącym etapem w badaniach nad człowiekiem, podejmowanych przez myśl współczesną... &lt;/div&gt; &lt;page nr=13&gt;<br><br><br>&lt;div&gt;&lt;au&gt;ZBIGNIEW
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego