Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
przestrzenny i mający manifestować swój sens przez intensywne w ruchu, znaczące formy, pozbawiony świetlistości koloru i "wciśnięty" ramy niedużej przestrzeni, nie posiada wartości właściwych dużym obrazom. Owe duże płótna świadczą jak istotne w twórczości Skupniewicza jest połączenie ze sobą elementów malarskich, charakterystycznych dla większości jego prac - przestrzenności, świetlistości, intensywności barwy, finezyjności kształtu.
Niezależnie od tego wartości odkrywamy w rysunkach Skupniewicza. Piękna na swój sposób kreska tych rysunków, jej lekkość, a zarazem widoczna umiejętność prowadzenia jej w sposób zdecydowany i trafny, sprawiają, że estetyczna wartość rysunków przewyższa niekiedy obrazy. Jest bowiem w ich czerni i bieli pewna surowość, oszczędność środków wyrazu, nie
przestrzenny i mający manifestować swój sens przez intensywne w ruchu, znaczące formy, pozbawiony świetlistości koloru i "wciśnięty" ramy niedużej przestrzeni, nie posiada wartości właściwych dużym obrazom. Owe duże płótna świadczą jak istotne w twórczości Skupniewicza jest połączenie ze sobą elementów malarskich, charakterystycznych dla większości jego prac - przestrzenności, świetlistości, intensywności barwy, finezyjności kształtu.<br> Niezależnie od tego wartości odkrywamy w rysunkach Skupniewicza. Piękna na swój sposób kreska tych rysunków, jej lekkość, a zarazem widoczna umiejętność prowadzenia jej w sposób zdecydowany i trafny, sprawiają, że estetyczna wartość rysunków przewyższa niekiedy obrazy. Jest bowiem w ich czerni i bieli pewna surowość, oszczędność środków wyrazu, nie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego