Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Dialog
Nr: 9
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1958
Rok powstania: 1996
i wydaje mi się, że Ryszard III, jak i w ogóle filmy tego reżysera, są w jakimś sensie filmami teatralnymi. Ale z drugiej strony Shakespeare jest niewątpliwie pisarzem "filmowym", jest pisarzem, który wykorzystywał te wszystkie środki, którymi później posłużyła się sztuka filmowa. I rzecz kryje się w zbieżnościach nie tylko formalnych, lecz i treściowych. Shakespeare jest autorem, który wykorzystuje owe sławne 32 podstawowe sytuacje dramatyczne ustalone przez scenarzystów amerykańskich, ma on poczucie efektu filmowego, nie tylko formalnego, ale i treściowego. Wiadomo, że jak - powiedzmy - facet zabija brata, to wywołuje to taki, a nie inny efekt na widowni; że gdy pokaże się
i wydaje mi się, że <name type="tit">Ryszard III</>, jak i w ogóle filmy tego reżysera, są w jakimś sensie filmami teatralnymi. Ale z drugiej strony Shakespeare jest niewątpliwie pisarzem "filmowym", jest pisarzem, który wykorzystywał te wszystkie środki, którymi później posłużyła się sztuka filmowa. I rzecz kryje się w zbieżnościach nie tylko formalnych, lecz i treściowych. <page nr=118> Shakespeare jest autorem, który wykorzystuje owe sławne 32 podstawowe sytuacje dramatyczne ustalone przez scenarzystów amerykańskich, ma on poczucie efektu filmowego, nie tylko formalnego, ale i treściowego. Wiadomo, że jak - powiedzmy - facet zabija brata, to wywołuje to taki, a nie inny efekt na widowni; że gdy pokaże się
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego