Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 10.31
Miejsce wydania: Poznań
Rok: 1999
Piasecznem powstała w biurze Piotra Szaroszyka. Autorzy zaprojektowali katakumby i wnęki na urny z prochami, uwzględniając oczywiście miejsca tradycyjnego pochówku.
- To ma być miasto zmarłych z uporządkowanymi ulicami i centralnym placem - mówi Piotr Szaroszyk. Salę ceremonialną w domu pogrzebowym zdobią złote obłoki autorstwa Marzanny Wróblewskiej. Zupełnie inny, choć nie mniej frapujący, jest dom pogrzebowy "Brama do Miasta Zmarłych", zaprojektowany przez zespół Romualda Loeglera. Projekt ten nominowany był przez międzynarodowe jury do Nagrody im. Miesa van der Rohe dla Architektury Europejskiej 1998 r. Główne wejście w "Bramie do Miasta Zmarłych" jest metafizycznym przejściem do krawędzi, czyli do miejsca, którego żywi nie mogą
Piasecznem powstała w biurze Piotra Szaroszyka. Autorzy zaprojektowali katakumby i wnęki na urny z prochami, uwzględniając oczywiście miejsca tradycyjnego pochówku.<br>- To ma być miasto zmarłych z uporządkowanymi ulicami i centralnym placem - mówi Piotr Szaroszyk. Salę ceremonialną w domu pogrzebowym zdobią złote obłoki autorstwa Marzanny Wróblewskiej. Zupełnie inny, choć nie mniej frapujący, jest dom pogrzebowy "Brama do Miasta Zmarłych", zaprojektowany przez zespół Romualda Loeglera. Projekt ten nominowany był przez międzynarodowe jury do Nagrody im. Miesa van der Rohe dla Architektury Europejskiej 1998 r. Główne wejście w "Bramie do Miasta Zmarłych" jest metafizycznym przejściem do krawędzi, czyli do miejsca, którego żywi nie mogą
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego