Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
na temat ewentualnych wizyt poety w teatrach Rosji i Paryża, by ukazać, jak bardzo wszystko tu wątpliwe. Poeta pisywał o dramacie, o operze, o lubianych ariach - ale nigdy nie wspomniał o tym, co widział w teatrach Wilna, Drezna, Rosji, Włoch, Paryża. Jedno zatem pewne: nie był to dlań temat szczególnie frapujący.
Właśnie ów brak autentycznego zainteresowania teatrem przyczynił się do klęski Konfederatów barskich. Mickiewicz miał przecież - a w każdym razie okazał to cztery lata wcześniej, w III części Dziadów - wspaniale teatralną wyobraźnię. Wielekroć pisano o świetnym sprzęgnięciu w Dziadach pierwiastka dramaturgicznego z operą i teatralnością.
Tym bardziej zdumiewa zupełna pod tym
na temat ewentualnych wizyt poety w teatrach Rosji i Paryża, by ukazać, jak bardzo wszystko tu wątpliwe. Poeta pisywał o dramacie, o operze, o lubianych ariach - ale nigdy nie wspomniał o tym, co widział w teatrach Wilna, Drezna, Rosji, Włoch, Paryża. Jedno zatem pewne: nie był to dlań temat szczególnie frapujący.<br>Właśnie ów brak autentycznego zainteresowania teatrem przyczynił się do klęski Konfederatów barskich. Mickiewicz miał przecież - a w każdym razie okazał to cztery lata wcześniej, w III części Dziadów - wspaniale teatralną wyobraźnię. Wielekroć pisano o świetnym sprzęgnięciu w Dziadach pierwiastka dramaturgicznego z operą i teatralnością.<br>Tym bardziej zdumiewa zupełna pod tym
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego