Typ tekstu: Książka
Autor: Werner Andrzej
Tytuł: Dekada filmu
Rok: 1997
wizualność jego świata to w znacznie większym stopniu zbiór pięknych, wykonanych ludzkimi rękami przedmiotów niż piękno natury, które jest co najwyżej tłem, oprawą dla dzieł kultury jak krajobraz bawarski dla muzyki Wagnera i zamków opętanego nią Ludwika. Jak weneckie kanały dla Pałacu Dożów i przesuwających się wraz z ruchem gondoli frontonów pałaców i kamienic. Wystarczy wspomnieć wnętrza pałacu księcia Saliny i nieporównaną w blasku scen ogólnych i zbliżeniach kunsztownie wypracowanych szczegółów scenę balu w Lamparcie. Scenę, która u Lampedusy jest zaledwie epizodem zaś u Viscontiego zajmuje niemal połowę filmu. Czy też mieszkanie starego profesora, mieszkanie-muzeum, wnętrze, które jest czymś więcej
wizualność jego świata to w znacznie większym stopniu zbiór pięknych, wykonanych ludzkimi rękami przedmiotów niż piękno natury, które jest co najwyżej tłem, oprawą dla dzieł kultury jak krajobraz bawarski dla muzyki Wagnera i zamków opętanego nią Ludwika. Jak weneckie kanały dla Pałacu Dożów i przesuwających się wraz z ruchem gondoli frontonów pałaców i kamienic. Wystarczy wspomnieć wnętrza pałacu księcia Saliny i nieporównaną w blasku scen ogólnych i zbliżeniach kunsztownie wypracowanych szczegółów scenę balu w Lamparcie. Scenę, która u Lampedusy jest zaledwie epizodem zaś u Viscontiego zajmuje niemal połowę filmu. Czy też mieszkanie starego profesora, mieszkanie-muzeum, wnętrze, które jest czymś więcej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego