Typ tekstu: Książka
Tytuł: Sporne sprawy polskiej literatury współczesnej
Rok: 1998
młodzieńczego, przestawionego wprost, bez przekładu na język symboliczny (por. tom Trzy razy, na który składają się utwory: Jedną ręką, Coraz bliżej i Pierwsze opisanie). Jak pisał Tadeusz Komendant: "Panem jego - Bitnera - pisania jest przecież fizjologia.

Niech nie będzie różnicy między tekstem a wydzielinami".
Czy pisarska tendencja do przedstawiania "niższych" sposobów funkcjonowania podmiotu w powieściach Bitnera, Schuberta, Łozińskiego jest wyborem celowym i aksjologicznym? Henryk Bereza twierdzi, że

Czy "rewolucja artystyczna" w prozie nie została proklamowana pochopnie? Wielu krytyków dostrzega dzisiaj w tej grupie pisarzy "stracone pokolenia". Jak pisze Jerzy Jarzębski:

Proza najnowsza odchodzi od doskonałości mimetyzmu psychologicznego "rewolucji artystycznej" na rzecz kreacji
młodzieńczego, przestawionego wprost, bez przekładu na język symboliczny (por. tom Trzy razy, na który składają się utwory: Jedną ręką, Coraz bliżej i Pierwsze opisanie). Jak pisał Tadeusz Komendant: "Panem jego - Bitnera - pisania jest przecież fizjologia. <br>&lt;gap&gt;<br> Niech nie będzie różnicy między tekstem a wydzielinami".<br> Czy pisarska tendencja do przedstawiania "niższych" sposobów funkcjonowania podmiotu w powieściach Bitnera, Schuberta, Łozińskiego jest wyborem celowym i aksjologicznym? Henryk Bereza twierdzi, że <br>&lt;gap&gt;<br> Czy "rewolucja artystyczna" w prozie nie została proklamowana pochopnie? Wielu krytyków dostrzega dzisiaj w tej grupie pisarzy "stracone pokolenia". Jak pisze Jerzy Jarzębski: <br>&lt;gap&gt;<br> Proza najnowsza odchodzi od doskonałości mimetyzmu psychologicznego "rewolucji artystycznej" na rzecz kreacji
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego