tempo i zgęszczenia. To, co jest bliskie filmowi u Shakespeare'a, polega na zgęszczeniach, a nie na tym, że każda scena musi być rozgrywana w tempie przyspieszonym.</><br><who2>TOEPLITZ: Oczywiście może być scena akcyjnie pełna, bardzo zgęszczona, ostra psychologicznie, a jednocześnie rozgrywana w sposób powolny. Ale takich scen jest niewiele. Przeważnie tam, gdzie jest duże spięcie treściowe, potęguje się również akcyjność.</><br><who1>KOTT: Ale nie w <name type="tit">Hamlecie</>, bo od II aktu do połowy V wszystko polega na wstrzymaniu tempa, na zatrzymaniu akcji.</><br><who3>DYGAT: Ty nie widziałeś <name type="tit">Makbeta</> -w filmie <name type="tit">Johny Makbet</>. Jest to unowocześniona parafraza <name type="tit">Makbeta</>. Akcja rozgrywa się współcześnie w środowisku gangsterów w Londynie