Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorz Brzozowicz, Filip Łobodziński
Tytuł: 100 płyt, które wstrząsnęły światem. Kronika czasów popkultury.
Rok: 2000
z wytwórni.
Producenci jednak nie zamierzali do końca pozostawić wolnej ręki członkom R.E.M. Postawili na melancholijny charakter nagrań, wykorzystując przede wszystkim brzmienie
gitar akustycznych. Ponieważ Buck i Mills grali na Rickenbackerach, w pierwszych recenzjach porównywano zespół do The Byrds. Nie były to głosy bezpodstawne, bo oprócz wykorzystania charakterystycznych gitar w piosenkach pojawiały się typowe dla folkrockowych zespołów z lat sześćdziesiątych harmonie wokalne. Działo się to za sprawą chórków śpiewanych przez Millsa.
R.E.M. był nie tylko pierwszą grupą nowofalową, która w sposób nowatorski potraktowała amerykański rock, posiadał też cechę szczególną, jaką stanowiły teksty Stipe'a. Wokalista eksperymentował ze słowami
z wytwórni&lt;/&gt;.<br>Producenci jednak nie zamierzali do końca pozostawić wolnej ręki członkom R.E.M. Postawili na melancholijny charakter nagrań, wykorzystując przede wszystkim brzmienie<br>gitar akustycznych. Ponieważ Buck i Mills grali na Rickenbackerach, w pierwszych recenzjach porównywano zespół do The Byrds. Nie były to głosy bezpodstawne, bo oprócz wykorzystania charakterystycznych gitar w piosenkach pojawiały się typowe dla folkrockowych zespołów z lat sześćdziesiątych harmonie wokalne. Działo się to za sprawą chórków śpiewanych przez Millsa.<br>R.E.M. był nie tylko pierwszą grupą nowofalową, która w sposób nowatorski potraktowała amerykański rock, posiadał też cechę szczególną, jaką stanowiły teksty Stipe'a. Wokalista eksperymentował ze słowami
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego