Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 50
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1994
szczególnie głęboko losem kameleona na pstrokatym dywanie.


Alicja Helman "Filmowy teatr Andrzeja Wajdy", FILM

Sam Andrzej Wajda nazwał swoją "Nastazję" filmem dziwnym.
Rzeczywiście, nie jest to film jak inne filmy i to z kilku powodów.
Stanowi szczególny melanż elementów teatralnych i filmowych ze zdecydowaną przewagą spektaklu scenicznego nad kinem.
Zrealizował go Polak, wykorzystując literaturę rosyjską i japońskich wykonawców.
A wreszcie, japoński aktor Tomasaburu Bando zagrał zarówno rolę męską (Myszkin), jak i kobiecą (Nastazja).
Jednakże to nagromadzenie osobliwości, które może wydać się przesadne jak na jeden film, dało w efekcie dzieło o profilu niezmiernie wyrazistym, niebywałej czystości i precyzji.
Brak zgody widza na
szczególnie głęboko losem kameleona na pstrokatym dywanie.&lt;/&gt;<br><br>&lt;div type="art"&gt;<br>&lt;au&gt;Alicja Helman&lt;/&gt; &lt;tit&gt;"Filmowy teatr Andrzeja Wajdy", FILM&lt;/&gt;<br><br>Sam Andrzej Wajda nazwał swoją "Nastazję" filmem dziwnym.<br>Rzeczywiście, nie jest to film jak inne filmy i to z kilku powodów.<br>Stanowi szczególny melanż elementów teatralnych i filmowych ze zdecydowaną przewagą spektaklu scenicznego nad kinem.<br>Zrealizował go Polak, wykorzystując literaturę rosyjską i japońskich wykonawców.<br>A wreszcie, japoński aktor Tomasaburu Bando zagrał zarówno rolę męską (Myszkin), jak i kobiecą (Nastazja).<br>Jednakże to nagromadzenie osobliwości, które może wydać się przesadne jak na jeden film, dało w efekcie dzieło o profilu niezmiernie wyrazistym, niebywałej czystości i precyzji.<br>Brak zgody widza na
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego