Typ tekstu: Książka
Autor: Stanisław Dąbek
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
1939):
Poszczególne części tej mszy integruje wewnętrznie głównie kategoria modyfikacji, nieco rzadziej ­ wariacji. Charakterystyczna jest tu budowa odcinkowa, szczególnie eksponowana w częściach rozbudowanych tekstowo ­ Gloria i Credo. Zwłaszcza w Credo odcinki następują po sobie, niekiedy zazębiając się (można by w tej części wskazać dalsze podziały, nie uwzględnione już w powyższym graficznym zestawieniu dla zachowania przejrzystości). Nie tworzą więc struktur zamkniętych, przeciwnie ­ stają się kolejnymi ogniwami w łańcuchowej strukturze formy i w konsekwencji w łańcuchowej koncepcji formy . W pozostałych mszach Nowowiejskiego integracja wewnętrzna ogranicza się zwykle do części Kyri i Agnus. Wyjątkowo w Missa pro Pace op. 49 nr 3 (1935) kompozytor
1939): <br>Poszczególne części tej mszy integruje wewnętrznie głównie kategoria modyfikacji, nieco rzadziej ­ wariacji. Charakterystyczna jest tu budowa odcinkowa, szczególnie eksponowana w częściach rozbudowanych tekstowo ­ Gloria i Credo. Zwłaszcza w Credo odcinki następują po sobie, niekiedy zazębiając się (można by w tej części wskazać dalsze podziały, nie uwzględnione już w powyższym graficznym zestawieniu dla zachowania przejrzystości). Nie tworzą więc struktur zamkniętych, przeciwnie ­ stają się kolejnymi ogniwami w łańcuchowej strukturze formy i w konsekwencji w łańcuchowej koncepcji formy &lt;gap&gt;. W pozostałych mszach Nowowiejskiego integracja wewnętrzna ogranicza się zwykle do części &lt;name type="tit"&gt;Kyri&lt;/&gt; i &lt;name type="tit"&gt;Agnus&lt;/&gt;. Wyjątkowo w &lt;name type="tit"&gt;Missa pro Pace op. 49 nr 3&lt;/&gt; (1935) kompozytor
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego