Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
Waldefens), przeprowadzając analizy porównawcze, byli świadomi różnic związanych z różnymi religijnymi wizjami rzeczywistości. Natomiast przedstawiciele szkoły z Kioto starali się przede wszystkim wykazać prawdziwość swojej interpretacji chrześcijaństwa z punktu widzenia zen. Uniwersalistyczną interpretację zen możemy znaleźć już u Daisetsu Suzukiego, który pisał: "Zen utrzymuje, że jest duchem buddyzmu, lecz
w gruncie rzeczy jest ono duchem wszystkich religii i systemów filozoficznych.
Gdy rozumiemy je całkowicie, osiągamy absolutny spokój duszy i żyjemy tak,
jak należy". "Zen mogą praktykować zarówno chrześcijanie, jak i buddyści". Faure krytykuje interpretację chrześcijaństwa w książkach Suzukiego
jako powierzchowną i kontrowersyjną, określając jego metodę porównawczą
zen i chrześcijaństwa mianem "agresywnego
Waldefens), przeprowadzając analizy porównawcze, byli świadomi różnic związanych z różnymi religijnymi wizjami rzeczywistości. Natomiast przedstawiciele szkoły z Kioto starali się przede wszystkim wykazać prawdziwość swojej interpretacji chrześcijaństwa z punktu widzenia zen. Uniwersalistyczną interpretację zen możemy znaleźć już u Daisetsu Suzukiego, który pisał: "Zen utrzymuje, że jest duchem buddyzmu, lecz <br>w gruncie rzeczy jest ono duchem wszystkich religii i systemów filozoficznych. <br>Gdy rozumiemy je całkowicie, osiągamy absolutny spokój duszy i żyjemy tak, <br>jak należy". "Zen mogą praktykować zarówno chrześcijanie, jak i buddyści". Faure krytykuje interpretację chrześcijaństwa w książkach Suzukiego <br>jako powierzchowną i kontrowersyjną, określając jego metodę porównawczą <br>zen i chrześcijaństwa mianem "agresywnego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego