Typ tekstu: Prasa
Tytuł: CKM
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
się na serio w latach 60., kiedy i Amerykanie, i Rosjanie zaczęli budować atomowe okręty podwodne, wyposażone w głowice nuklearne. Poznanie tajemnic rosyjskich okrętów atomowych oraz rejonów ich patroli stało się pierwszorzędnym zadaniem amerykańskich podwodniaków. Mieli oni o tyle ułatwione zadanie, że dysponowali czułymi urządzeniami podsłuchowymi, które z łatwością namierzały hałaśliwe rosyjskie okręty podwodne typu Golf. Amerykańscy kapitanowie urządzali prawdziwe zawody, polegające na jak najdłuższym śledzeniu przeciwnika. Rekordzistą został komandor Chester M. Mack z USS "Lapon", który jesienią 1969 roku przez 47 dni siedział na ogonie rosyjskiego okrętu typu Yankee, znacznie nowocześniejszego i cichszego niż Golf. Amerykanie zdołali w tym czasie
się na serio w latach 60., kiedy i Amerykanie, i Rosjanie zaczęli budować atomowe okręty podwodne, wyposażone w głowice nuklearne. Poznanie tajemnic rosyjskich okrętów atomowych oraz rejonów ich patroli stało się pierwszorzędnym zadaniem amerykańskich podwodniaków. Mieli oni o tyle ułatwione zadanie, że dysponowali czułymi urządzeniami podsłuchowymi, które z łatwością namierzały hałaśliwe rosyjskie okręty podwodne typu Golf. Amerykańscy kapitanowie urządzali prawdziwe zawody, polegające na jak najdłuższym śledzeniu przeciwnika. Rekordzistą został komandor Chester M. Mack z USS "Lapon", który jesienią 1969 roku przez 47 dni siedział na ogonie rosyjskiego okrętu typu Yankee, znacznie nowocześniejszego i cichszego niż Golf. Amerykanie zdołali w tym czasie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego