Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Młody Technik
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1971
ZSRR - 353 mln ton, Afryka - 291 mln ton, Ameryka Łac. - 267 mln ton.

HAMULEC TARCZOWY
W "Polskim Fiacie" na przednich i tylnych kołach zastosowano hamulce tarczowe. Różnią się one w działaniu od hamulców bębnowych, które znamy ze starszych typów samochodów (jak np. "Warszawa", "Syrena") i motocykli, tym, że w czasie hamowania ściskana jest jedynie mała część tarczy hamulcowej (rys. 1 i 2). Dzięki temu wytwarzanym na skutek tarcia ciepłem ogrzewana jest również tylko mała część tarczy, a reszta nie ulega rozgrzaniu. W hamulcach bębnowych dzieje się na odwrót - szczęki atakują większą część wewnętrznej powierzchni bębna i całe się rozgrzewają. Przy zjeździe
ZSRR - 353 mln ton, Afryka - 291 mln ton, Ameryka Łac. - 267 mln ton. &lt;page nr=128&gt;&lt;/div&gt;<br><br>&lt;div&gt;&lt;tit&gt;HAMULEC TARCZOWY&lt;/tit&gt;<br>W "Polskim Fiacie" na przednich i tylnych kołach zastosowano hamulce tarczowe. Różnią się one w działaniu od hamulców bębnowych, które znamy ze starszych typów samochodów (jak np. "Warszawa", "Syrena") i motocykli, tym, że w czasie hamowania ściskana jest jedynie mała część tarczy hamulcowej (rys. 1 i 2). Dzięki temu wytwarzanym na skutek tarcia ciepłem ogrzewana jest również tylko mała część tarczy, a reszta nie ulega rozgrzaniu. W hamulcach bębnowych dzieje się na odwrót - szczęki atakują większą część wewnętrznej powierzchni bębna i całe się rozgrzewają. Przy zjeździe
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego