Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motor
Nr: 38
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1975
tej pory hamulce tarczowe nie były w motocyklach czymś powszechnym - spotykało się je, Lecz raczej w modelach drogich, o dużej pojemności skokowej. Nakład finansowy na hamulec tarczowy jest większy niż na rozwiązanie klasyczne, z bębnem i parli szczęk w układzie dwuwspółbieżnym lub współprzeciwbieżnym. Mechanicznie sprawa przedstawia się podobnie, ale do hamulca tarczowego lepiej pasuje hydrauliczny układ uruchamiania a ten jest droższy niż dwie dźwigienki i kawałek cięgna Bowdena.
To jeszcze nie wszystko. Hamulec tarczowy, poza swą główną zaletą - większą odpornością na zmęczenie cieplne, ma szereg dalszych wad. Jest np. wrażliwy na korozję, chyba, że stosuje się na tarcze materiał stopowy, odpowiednio
tej pory hamulce tarczowe nie były w motocyklach czymś powszechnym - spotykało się je, Lecz raczej w modelach drogich, o dużej pojemności skokowej. Nakład finansowy na hamulec tarczowy jest większy niż na rozwiązanie klasyczne, z bębnem i parli szczęk w układzie dwuwspółbieżnym lub współprzeciwbieżnym. Mechanicznie sprawa przedstawia się podobnie, ale do hamulca tarczowego lepiej pasuje hydrauliczny układ uruchamiania a ten jest droższy niż dwie dźwigienki i kawałek cięgna Bowdena.&lt;/intro&gt;<br>To jeszcze nie wszystko. Hamulec tarczowy, poza swą główną zaletą - większą odpornością na zmęczenie cieplne, ma szereg dalszych wad. Jest np. wrażliwy na korozję, chyba, że stosuje się na tarcze materiał stopowy, odpowiednio
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego