Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
strategicznych.
Przykładem takiego aliansu może być stworzenie w 1989r. European Retail Alliance przez Argyll oraz holenderską firmę Ahold i francuską grupę Casino. Detalista brytyjski wydatkował na to przedsięwzięcie sumę 70mln funtów. Ten alians strategiczny uzyskał udział w rynku Unii Europejskiej w wysokości 8%.
Tworzenie joint ventures i aliansów strategicznych w handlu, jako sposób rozwoju firm, ma tę istotną zaletę, że w warunkach zróżnicowanych jeszcze przepisów prawnych i podatkowych można prowadzić właściwe działania dostosowawcze do wymogów rynków lokalnych. Takie formy rozwoju są jednak narażone na restrykcje ze strony Komisji Europejskiej, chroniącej wolną konkurencję i przeciwdziałającą tendencjom monopolistycznym. Kryteria oceny zagrożeń ze strony
strategicznych.<br>Przykładem takiego aliansu może być stworzenie w 1989r. European Retail Alliance przez Argyll oraz holenderską firmę Ahold i francuską grupę Casino. Detalista brytyjski wydatkował na to przedsięwzięcie sumę 70mln funtów. Ten alians strategiczny uzyskał udział w rynku Unii Europejskiej w wysokości 8%.<br>Tworzenie joint ventures i aliansów strategicznych w handlu, jako sposób rozwoju firm, ma tę istotną zaletę, że w warunkach zróżnicowanych jeszcze przepisów prawnych i podatkowych można prowadzić właściwe działania dostosowawcze do wymogów rynków lokalnych. Takie formy rozwoju są jednak narażone na restrykcje ze strony Komisji Europejskiej, chroniącej wolną konkurencję i przeciwdziałającą tendencjom monopolistycznym. Kryteria oceny zagrożeń ze strony
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego