Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorz Brzozowicz, Filip Łobodziński
Tytuł: 100 płyt, które wstrząsnęły światem. Kronika czasów popkultury.
Rok: 2000
o plagiaty w kilku piosenkach. Wytłumaczenie tego medialnego fenomenu jest proste: w drugiej połowie lat osiemdziesiątych Stany Zjednoczone odebrały Alhionowi prymat w dziedzinie popkultury i nowinek rockandrollowych. Ani The Smiths, ani The Jesus & Mary Chain, ani The Stone Roses nie rzuciły Amerykanów na kolana. Tam grano thrash metal, tam grano hardcore, tam szokowali Sonic Youth, tam była ojczyzna hip hopu. Oasis hyli szansą, że kompleks zostanie, częściowo przynajmniej, zaleczony. Rodził się brit pop.
Chwytliwe melodie, sugestywne, lekko oniryczno-butne teksty i wyraźny pazur muzyczny to nie jedyne znaki towarowe Oasis. Braciom Gallagherom udało się stworzyć nie tylko zgrany tandem artystyczny, ale
o plagiaty w kilku piosenkach. Wytłumaczenie tego medialnego fenomenu jest proste: w drugiej połowie lat osiemdziesiątych Stany Zjednoczone odebrały Alhionowi prymat w dziedzinie popkultury i nowinek rockandrollowych. Ani The Smiths, ani The Jesus &amp; Mary Chain, ani The Stone Roses nie rzuciły Amerykanów na kolana. Tam grano thrash metal, tam grano hardcore, tam szokowali Sonic Youth, tam była ojczyzna hip hopu. Oasis hyli szansą, że kompleks zostanie, częściowo przynajmniej, zaleczony. Rodził się brit pop.<br>Chwytliwe melodie, sugestywne, lekko oniryczno-butne teksty i wyraźny pazur muzyczny to nie jedyne znaki towarowe Oasis. Braciom Gallagherom udało się stworzyć nie tylko zgrany tandem artystyczny, ale
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego