Typ tekstu: Książka
Autor: Siwicka Dorota, Bieńczyk Marek, Nawarecki Aleksander
Tytuł: Szybko i szybciej
Rok: 1996
rodzaju ludzkiego obcym filozofii i sztuce, a buntownikiem przeciw części najbardziej boskiej w nas samych" (73a). Wniosek: według Platona nadmierna szybkość ruchów człowieka - zarówno wewnętrznych, jak zewnętrznych - jest sprzeczna z jego godnością, nie odpowiada jego boskiej istocie.
To oczywiście znacząca konstatacja. Stanowi ona część ideału człowieka, dla którego wzorem była harmonia. Przedstawiając obraz wszechświata Platon bardzo się trudził, aby zarówno rozmaite prędkości, z jakimi poruszają się planety, jak szybsze i wolniejsze ruchy materialnych cząstek w przyrodzie poddać pitagorejskiej harmonii i uczynić "obrazem czasu, który naśladuje wieczność" (38a). Pisał także, iż po to bogowie dali człowiekowi oczy i uszy, abyśmy owe kosmiczne
rodzaju ludzkiego obcym filozofii i sztuce, a buntownikiem przeciw części najbardziej boskiej w nas samych" (73a). Wniosek: według Platona nadmierna szybkość ruchów człowieka - zarówno wewnętrznych, jak zewnętrznych - jest sprzeczna z jego godnością, nie odpowiada jego boskiej istocie.<br>To oczywiście znacząca konstatacja. Stanowi ona część ideału człowieka, dla którego wzorem była harmonia. Przedstawiając obraz wszechświata Platon bardzo się trudził, aby zarówno rozmaite prędkości, z jakimi poruszają się planety, jak szybsze i wolniejsze ruchy materialnych cząstek w przyrodzie poddać pitagorejskiej harmonii i uczynić "obrazem czasu, który naśladuje wieczność" (38a). Pisał także, iż po to bogowie dali człowiekowi oczy i uszy, abyśmy owe kosmiczne
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego