Typ tekstu: Książka
Autor: Brzeziński Jerzy
Tytuł: Metodologia badań psychologicznych
Rok: 1996
x]Q xQy, co czytamy: y należy do klasy abstrakcji [x]Q wtedy i tylko wtedy, gdy y jest równy x-owi pod względem Q (w naszym przykładzie, gdy y jest równointeligentny z x-em). W danym zbiorze możemy wyróżnić tyle różnych klas abstrakcji, ile można w nim wyróżnić jednolitych (homogenicznych) podzbiorów elementów, którym dana cecha przysługuje w tym samym stopniu. Podzbiory te są, oczywiście, rozłączne (nie mają elementów wspólnych) i w sumie dają zbiór U.

Oznaczmy symbolem A zbiór klas abstrakcji od relacji Q. Na zbiorze A dana jest relacja wyprzedzania generalnego S9. Niech Zi i Zj są dowolnymi klasami
x]Q xQy, co czytamy: y należy do klasy abstrakcji [x]Q wtedy i tylko wtedy, gdy y jest równy x-owi pod względem Q (w naszym przykładzie, gdy y jest równointeligentny z x-em). W danym zbiorze możemy wyróżnić tyle różnych klas abstrakcji, ile można w nim wyróżnić jednolitych (homogenicznych) podzbiorów elementów, którym dana cecha przysługuje w tym samym stopniu. Podzbiory te są, oczywiście, rozłączne (nie mają elementów wspólnych) i w sumie dają zbiór U.<br><br> Oznaczmy symbolem A zbiór klas abstrakcji od relacji Q. Na zbiorze A dana jest relacja wyprzedzania generalnego S9. Niech Zi i Zj są dowolnymi klasami
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego