Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
stylizacji. Jego sposób gry, eksponujący krańcowo zmienne emocje i wzniosłe komplikacje romantycznej psychiki, Dumas tak oto ocenił w postscriptum do edycji sztuki: .
Antony zabił z zazdrości, bo nie mógł dopuścić, by jego kochanka wróciła do męża, za którego wydano ją wbrew jej uczuciom. Okazał jednak romantyczną szlachetność ducha, kłamstwem ratując honor rywala. Finałem dramatu są jego słowa . Miłość - ale, jak w wielu wczesnych sztukach Dumasa, i w ten dramat były wpisane budzące oddźwięk u publiczności rewoltujące akcenty społeczne: tu krzywdzące szlachetnego bohatera napiętnowanie go jako batarda, co zamyka przed nim wszelkie drogi do szczęścia.
Częściej niż miłość namiętnościami bohaterów sztuk Aleksandra
stylizacji. Jego sposób gry, eksponujący krańcowo zmienne emocje i wzniosłe komplikacje romantycznej psychiki, Dumas tak oto ocenił w postscriptum do edycji sztuki: &lt;gap&gt;.<br>Antony zabił z zazdrości, bo nie mógł dopuścić, by jego kochanka wróciła do męża, za którego wydano ją wbrew jej uczuciom. Okazał jednak romantyczną szlachetność ducha, kłamstwem ratując honor rywala. Finałem dramatu są jego słowa &lt;gap&gt;. Miłość - ale, jak w wielu wczesnych sztukach Dumasa, i w ten dramat były wpisane budzące oddźwięk u publiczności rewoltujące akcenty społeczne: tu krzywdzące szlachetnego bohatera napiętnowanie go jako batarda, co zamyka przed nim wszelkie drogi do szczęścia.<br>Częściej niż miłość namiętnościami bohaterów sztuk Aleksandra
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego