Typ tekstu: Książka
Autor: Goban-Klas Tomasz
Tytuł: Media i komunikowanie masowe
Rok: 2000
konkurują o przyciągnięcie jak największej ich liczby. Chociaż walka o odbiorców odbywa się pod hasłem "dać publiczności, czego pragnie", to w istocie wykorzystuje wszelkie ludzkie słabości, urojenia, nawyki, aby tylko zdobyć klientelę. W walce konkurencyjnej nie liczą się zasady moralne, obyczajowe, wartości kulturalne. Ekran telewizora pokazuje nieustannie sceny przemocy, erotykę, horror. Środki masowe przestają być narzędziami humanistycznego komunikowania - stają się środkami bogacenia się.
Reklama ma jednak bardziej podstawowe znaczenie dla komercjalnego komunikowania masowego. Media na użytek ogłoszeniodawców tworzą nowy towar: publiczność, którą można sprzedać agencjom reklamowym. Trzeba przecież pamiętać, iż ogłoszeniodawcy nie kupują powierzchni w gazetach, czy minut w radiu lub
konkurują o przyciągnięcie jak największej ich liczby. Chociaż walka o odbiorców odbywa się pod hasłem "dać publiczności, czego pragnie", to w istocie wykorzystuje wszelkie ludzkie słabości, urojenia, nawyki, aby tylko zdobyć klientelę. W walce konkurencyjnej nie liczą się zasady moralne, obyczajowe, wartości kulturalne. Ekran telewizora pokazuje nieustannie sceny przemocy, erotykę, horror. Środki masowe przestają być narzędziami humanistycznego komunikowania - stają się środkami bogacenia się. <br>Reklama ma jednak bardziej podstawowe znaczenie dla komercjalnego komunikowania masowego. Media na użytek ogłoszeniodawców tworzą nowy towar: publiczność, którą można sprzedać agencjom reklamowym. Trzeba przecież pamiętać, iż ogłoszeniodawcy nie kupują powierzchni w gazetach, czy minut w radiu lub
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego