Typ tekstu: Książka
Autor: Tischner Józef
Tytuł: Świat ludzkiej nadziei. Wybór szkiców filozoficznych 1966-1975
Rok wydania: 1994
Lata powstania: 1966-1975
zaobserwować w poprzednim przypadku. Jest nią samo aksjologiczne Ja. Tylko wartość może "używać", "przeżywać", "zużywać" cokolwiek. Jaka wartość? Wartość konscjentywna. Znów jedynie adekwatną nazwą dla tej wartości jest słówko "ja".
Starałem się uchwycić Ja aksjologiczne jako swoistą konscjentywną wartość stojącą u podstaw fenomenów solidaryzacji z czymś oraz leżącą gdzieś na horyzoncie idących w głąb świadomości wsobnych intencji aktu oraz wsobnych intencji wszelkiej jouissance.
Przeprowadzone opisy zaprezentowały nam dwojaki sposób "zachowania się" Ja aksjologicznego. W pierwszym przypadku aktywny, agresywny nawet: Ja aksjologiczne zdąża do solidaryzacji z czymś, co jest mu szczególnie drogie, i w tym właśnie celu wyłania się ze swych głębi
zaobserwować w poprzednim przypadku. Jest nią samo aksjologiczne Ja. Tylko wartość może "używać", "przeżywać", "zużywać" cokolwiek. Jaka wartość? Wartość konscjentywna. Znów jedynie adekwatną nazwą dla tej wartości jest słówko "ja".<br>Starałem się uchwycić Ja aksjologiczne jako swoistą konscjentywną wartość stojącą u podstaw fenomenów solidaryzacji z czymś oraz leżącą gdzieś na horyzoncie idących w głąb świadomości wsobnych intencji aktu oraz wsobnych intencji wszelkiej jouissance.<br>Przeprowadzone opisy zaprezentowały nam dwojaki sposób "zachowania się" Ja aksjologicznego. W pierwszym przypadku aktywny, agresywny nawet: Ja aksjologiczne &lt;page nr=171&gt; zdąża do solidaryzacji z czymś, co jest mu szczególnie drogie, i w tym właśnie celu wyłania się ze swych głębi
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego