Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorz Brzozowicz, Filip Łobodziński
Tytuł: 100 płyt, które wstrząsnęły światem. Kronika czasów popkultury.
Rok: 2000
dyskdżokeje w swoich domowych studiach i wydawali na singlach przeznaczonych do odtwarzania podczas szaleńczych, trwających nawet kilka dni imprez. W tej kulturze nie istniało przywiązanie do dużej płyty i do początku lat dziewięćdziesiątych, poza składankami, raczej nie pojawiały się albumy z tą odmianą muzyki. Jednak pod wpływem hipnotycznego rytmu acid house zrodziła się w Manchesterze nowa scena rockowa. Jej przedstawiciele połączyli w jedno wszystkie możliwe muzyczne style nadając im jeden wyznacznik - transowy rytm. To brzmienie, zwane gitarowym rave'em, łączyło muzykę psychodeliczną z voodoo bluesem i funky, a warstwie słownej odzwierciedlało poglądy zarówno poetyckich The Doors, jak i obrazoburczych Sex Pistols. N
dyskdżokeje w swoich domowych studiach i wydawali na singlach przeznaczonych do odtwarzania podczas szaleńczych, trwających nawet kilka dni imprez. W tej kulturze nie istniało przywiązanie do dużej płyty i do początku lat dziewięćdziesiątych, poza składankami, raczej nie pojawiały się albumy z tą odmianą muzyki. Jednak pod wpływem hipnotycznego rytmu acid house zrodziła się w Manchesterze nowa scena rockowa. Jej przedstawiciele połączyli w jedno wszystkie możliwe muzyczne style nadając im jeden wyznacznik - transowy rytm. To brzmienie, zwane gitarowym rave'em, łączyło muzykę psychodeliczną z voodoo bluesem i funky, a warstwie słownej odzwierciedlało poglądy zarówno poetyckich The Doors, jak i obrazoburczych Sex Pistols. N
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego