Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 50
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1994
powieści Alexandra Dumas; sam reżyser Ch‚reau przeczytał ją po raz pierwszy dopiero 6 lat temu, nie znalazłszy pomysłu na ekranizację "Trzech muszkieterów" (co podsuwał mu producent Claude Berri).
Vincent Remy napisał nawet w "T‚l‚ramie", że nasza trudność w zorientowaniu się, kto tu właściwie jest hugenotem, a kto katolikiem (na ramionach tych ostatnich nie widać białych przepasek, którymi odróżniali się w czasie krwawej nocy), ma nas przybliżyć do współczesnego przesłania filmu: wszelkie wojny religijne są absurdem; tych, którzy są w nich wrogami, nie da się przecież rozróżnić.
Przystępując do tego tematu, Patrice Ch‚reau mógł
powieści Alexandra Dumas; sam reżyser Ch&#130;reau przeczytał ją po raz pierwszy dopiero 6 lat temu, nie znalazłszy pomysłu na ekranizację "Trzech muszkieterów" (co podsuwał mu producent Claude Berri).<br>Vincent Remy napisał nawet w "T&#130;l&#130;ramie", że nasza trudność w zorientowaniu się, kto tu właściwie jest hugenotem, a kto katolikiem (na ramionach tych ostatnich nie widać białych przepasek, którymi odróżniali się w czasie krwawej nocy), ma nas przybliżyć do współczesnego przesłania filmu: wszelkie wojny religijne są absurdem; tych, którzy są w nich wrogami, nie da się przecież rozróżnić.<br>Przystępując do tego tematu, Patrice Ch&#130;reau mógł
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego