Typ tekstu: Książka
Autor: Siwicka Dorota, Bieńczyk Marek, Nawarecki Aleksander
Tytuł: Szybko i szybciej
Rok: 1996
spektaklami (niekiedy na zasadzie przeciwieństwa).
Te trzy przedstawienia - tak przecież od siebie odległe - łączy wyraziste modelowanie szybkości i posługiwanie się rytmem jako podstawowymi środkami wyrazu. We wszystkich - pojawia się temat słowa, które utraciło swą nośność semantyczną. Wszystkie trzy mówią o kryzysie wyraźnej, stabilnej formacji kulturowej; są spektaklami o "przełomie epok" i związanym z nim - kryzysem i zwątpieniem.
Ciężar budowania znaczeń w tych spektaklach spada na inne środki wyrazu - spoza przestrzeni stabilnego semantycznie słowa.
Kalkwerk jest spektaklem o świecie, w którym nie może powstać dzieło faustyczne, otwarte zarazem na realność i metafizykę, bo w świecie tym słowo jest zdegradowane, pozbawione mocy budowania więzi międzyludzkich. Bohater
spektaklami (niekiedy na zasadzie przeciwieństwa).<br>Te trzy przedstawienia - tak przecież od siebie odległe - łączy wyraziste modelowanie szybkości i posługiwanie się rytmem jako podstawowymi środkami wyrazu. We wszystkich - pojawia się temat słowa, które utraciło swą nośność semantyczną. Wszystkie trzy mówią o kryzysie wyraźnej, stabilnej formacji kulturowej; są spektaklami o "przełomie epok" i związanym z nim - kryzysem i zwątpieniem.<br>Ciężar budowania znaczeń w tych spektaklach spada na inne środki wyrazu - spoza przestrzeni stabilnego semantycznie słowa.<br>Kalkwerk jest spektaklem o świecie, w którym nie może powstać dzieło faustyczne, otwarte zarazem na realność i metafizykę, bo w świecie tym słowo jest zdegradowane, pozbawione mocy budowania więzi międzyludzkich. Bohater
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego