Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 771
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1960
w reżyserii Guy Lefranca) posiada niezłą atmosferę szczególnie we fragmentach nie retrospektywnych, ale rozwlekły dialog. Gorąco, lecz trochę nieporadnie broni on praw do miłości kierowanej sercem nie rozsądkiem i oskarża środowisko, które w obawie przed "tragedia" mezaliansu doprowadza do tragicznego finału.
Głównym walorem filmu są aktorzy. Jouvet w roli niemal identycznej jak w pamiętnym "kto zabił?" Clouzota stwarza mimo to postać zupełnie inną, indywidualną, imponuje aktorstwem oszczędnym, ale wyrazistym. Dwojgiem młodych są Dany Robin i Daniel Gelin. W chwili nakręcania "Dziejów miłości" stawiali oni dopiero pierwsze kroki w filmie, obecnie - należą do najpopularniejszych gwiazd Francji. Także role drugoplanowe mają interesujących wykonawców
w reżyserii Guy Lefranca) posiada niezłą atmosferę szczególnie we fragmentach nie retrospektywnych, ale rozwlekły dialog. Gorąco, lecz trochę nieporadnie broni on praw do miłości kierowanej sercem nie rozsądkiem i oskarża środowisko, które w obawie przed "tragedia" mezaliansu doprowadza do tragicznego finału.<br>Głównym walorem filmu są aktorzy. Jouvet w roli niemal identycznej jak w pamiętnym "kto zabił?" Clouzota stwarza mimo to postać zupełnie inną, indywidualną, imponuje aktorstwem oszczędnym, ale wyrazistym. Dwojgiem młodych są Dany Robin i Daniel Gelin. W chwili nakręcania "Dziejów miłości" stawiali oni dopiero pierwsze kroki w filmie, obecnie - należą do najpopularniejszych gwiazd Francji. Także role drugoplanowe mają interesujących wykonawców
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego