Typ tekstu: Książka
Autor: Siwicka Dorota, Bieńczyk Marek, Nawarecki Aleksander
Tytuł: Szybko i szybciej
Rok: 1996
Z kołysanką do nieba, Lora, postać z zapomnianej baśni, lub/i porzucona wśród rupieci, zamknięta w szafie lalka, rozumie, iż przebywa w Baśni skrywającej fikcjonalność przeciwstawiona zostaje fikcja świadoma swych ograniczeń. Bohaterowi manifestującemu rzekomo własną "istotę" czy "esencję" (udzieloną mu nawet nie przez autora, lecz przez gatunkową konwencję lub/i ideologiczny dyskurs) przeciwstawia się marionetka świadoma swojej kondycji.
W konsekwencji metafikcje Bieleckiego stają się antypodą iluzorycznego królestwa obecności. Zgodnie uznane przez krytyków za najciekawsze opowiadania z tomu Nie ma czarów, nie ma aniołów (utwór tytułowy, Czerwony Kapturek) to teksty, którymi rządzi "estetyka znikania", teksty podkreślające niemożność artykulacji obecności. Nie ma tu
Z kołysanką do nieba, Lora, postać z zapomnianej baśni, lub/i porzucona wśród rupieci, zamknięta w szafie lalka, rozumie, iż przebywa w &lt;gap&gt; Baśni skrywającej fikcjonalność przeciwstawiona zostaje fikcja świadoma swych ograniczeń. Bohaterowi manifestującemu rzekomo własną "istotę" czy "esencję" (udzieloną mu nawet nie przez autora, lecz przez gatunkową konwencję lub/i ideologiczny dyskurs) przeciwstawia się marionetka świadoma swojej kondycji.<br>W konsekwencji metafikcje Bieleckiego stają się antypodą iluzorycznego królestwa obecności. Zgodnie uznane przez krytyków za najciekawsze opowiadania z tomu Nie ma czarów, nie ma aniołów (utwór tytułowy, Czerwony Kapturek) to teksty, którymi rządzi "estetyka znikania", teksty podkreślające niemożność artykulacji obecności. Nie ma tu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego