Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kultura
Nr: 7-8
Miejsce wydania: Paryż
Rok: 1964
aktorskich młodej generacji. Przedstawienie (ściślej mówiąc reżyseria założyciela i dyrektora Teatru Współczesnego, Erwina Axera) i rola tytułowa przeszły niezwykłą próbę obcego zespołu i obcej widowni: zyskały sukces w Leningradzie. Także na Londyn był to wybór wyjątkowo wiele obiecujący, bo Wielka Brytania przeżywa w tej chwili falę zainteresowania Brechtem, oczywiście nie ideologiem, lecz dramatopisarzem, twórcą określonego stylu inscenizacyjnego i określonego stylu interpretacji aktorskiej. Wszystkie te rachuby zniweczył protest pani Brechtowej, w którym kompensacyjna gorliwość notorycznie niekochanej, notorycznie zdradzanej żony przemieszała się z urażoną ambicją i płaską zawiścią.
Teatr Współczesny musiał zastąpić "Karierę" czymś innym. Wybór padł na dwa jednoaktowe utwory Sławomira Mrożka
aktorskich młodej generacji. Przedstawienie (ściślej mówiąc reżyseria założyciela i dyrektora Teatru Współczesnego, Erwina Axera) i rola tytułowa przeszły niezwykłą próbę obcego zespołu i obcej widowni: zyskały sukces w Leningradzie. Także na Londyn był to wybór wyjątkowo wiele obiecujący, bo Wielka Brytania przeżywa w tej chwili falę zainteresowania Brechtem, oczywiście nie ideologiem, lecz dramatopisarzem, twórcą określonego stylu inscenizacyjnego i określonego stylu interpretacji aktorskiej. Wszystkie te rachuby zniweczył protest pani Brechtowej, w którym kompensacyjna gorliwość notorycznie niekochanej, notorycznie zdradzanej żony przemieszała się z urażoną ambicją i płaską zawiścią.<br>Teatr Współczesny musiał zastąpić "Karierę" czymś innym. Wybór padł na dwa jednoaktowe utwory Sławomira Mrożka
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego