Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
nie następuje jego samounicestwienie.
"Twierdzenie, że u swoich podstaw ego transceduje samo siebie, nie oznacza,
że staje się ono 'nicością' - wręcz przeciwnie staje się ono prawdziwie
indywidualne jako punkt wyrażania się świata".
'Immanentna transcendencja' nie może być pomyślana, a więc nie może
być też uprzedmiotowiona. Nishida uważał, że Absolut jako 'immanentna
transcendencja', stanowi podstawę naszej jaźni jako 'duchowy fakt' i jest tak
samo dostępny dla buddystów, jak i chrześcijan, dlatego czasami określał go
nieco szokującym mianem "Boga-Ojca czy Buddy-Matki". Są to określenia,
które dla przedstawicieli obu religii nie oznaczają tego samego, jednak
według Nishidy tak naprawdę odnoszą się do
nie następuje jego samounicestwienie. <br>&lt;q&gt;"Twierdzenie, że u swoich podstaw ego transceduje samo siebie, nie oznacza, <br>że staje się ono 'nicością' - wręcz przeciwnie staje się ono prawdziwie <br>indywidualne jako punkt wyrażania się świata".&lt;/&gt; <br>'Immanentna transcendencja' nie może być pomyślana, a więc nie może <br>być też uprzedmiotowiona. Nishida uważał, że Absolut jako 'immanentna <br>transcendencja', stanowi podstawę naszej jaźni jako 'duchowy fakt' i jest tak <br>samo dostępny dla buddystów, jak i chrześcijan, dlatego czasami określał go <br>nieco szokującym mianem "Boga-Ojca czy Buddy-Matki". Są to określenia, <br>które dla przedstawicieli obu religii nie oznaczają tego samego, jednak <br>według Nishidy tak naprawdę odnoszą się do
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego