Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 21.11
Miejsce wydania: Poznań
Rok: 1999
Kompozycje śpiewane przez The Hilliard Ensemble są strukturą, w którą wplatam swoje improwizacje i muzyczne komentarze. Każdy z naszych koncertów jest inny pod względem budowania emocji i nastroju. Wprawdzie nasze kompozycje są utworami zamkniętymi, ale mam sporą swobodę. Oczywiście, nie ma mowy o tworzeniu wariacji na temat, lecz mogę kontrolować improwizację i budować nastrój. Te dwa światy - precyzyjnie skomponowanego utworu wokalnego i jazzowej improwizacji - których połączenie wydawało się pomysłem karkołomnym, teraz doskonale współgrają.
- Ile w "Officium" i "Mnemosyne" jest prawdziwego Garbarka, jazzmana z zespołów Keitha Jarretta, George'a Russella, Dona Cherry'ego?
- Nie jestem typowym jazzmanem, choć tak bywam oceniany. Rozumiem jazz bardzo
Kompozycje śpiewane przez The Hilliard Ensemble są strukturą, w którą wplatam swoje improwizacje i muzyczne komentarze. Każdy z naszych koncertów jest inny pod względem budowania emocji i nastroju. Wprawdzie nasze kompozycje są utworami zamkniętymi, ale mam sporą swobodę. Oczywiście, nie ma mowy o tworzeniu wariacji na temat, lecz mogę kontrolować improwizację i budować nastrój. Te dwa światy - precyzyjnie skomponowanego utworu wokalnego i jazzowej improwizacji - których połączenie wydawało się pomysłem karkołomnym, teraz doskonale współgrają.&lt;/&gt;<br>&lt;who3&gt;- Ile w "Officium" i "Mnemosyne" jest prawdziwego Garbarka, jazzmana z zespołów Keitha Jarretta, George'a Russella, Dona Cherry'ego?&lt;/&gt;<br>&lt;who4&gt;- Nie jestem typowym jazzmanem, choć tak bywam oceniany. Rozumiem jazz bardzo
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego