Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
Maryja
Sanctus
Sanctus 4 Po żywocie rajski przebyt
Agnus

1 Agnus 1 Bogurodzica ­ Maryja
miserere 5 usłysz głosy
nobis 1 Bogiem sławiena Maryja
2 Agnus 3 Twego dzieła Chrzciciela
3 Agnus 5 [usłysz] głosy napełń myśli człowiecze
dona nobis 1 Bogurodzica


Są to niemal wyłącznie (poza motywem nr 5) motywy inicjalne wersów pieśni.
Stanowią (podobnie jak u Nowowiejskiego) materiał dźwiękowy, konstrukcyjny,
bez korelacji bezpośrednich ­ semantycznych z warstwą tekstową pieśni i mszy.
Na typ
ekspresji wpływa ich rytmizacja oraz faktura. Na ogół motywy opracowane ze zdwojeniami
unisonowymi bądź homorytmicznie (motywy nr 1, 2, 4) mają bardziej statyczną
strukturę rytmiczną, natomiast motywy użyte
Maryja<br> Sanctus<br> Sanctus 4 Po żywocie rajski przebyt<br> Agnus<br><br> 1 Agnus 1 Bogurodzica ­ Maryja<br> miserere 5 usłysz głosy<br> nobis 1 Bogiem sławiena Maryja<br> 2 Agnus 3 Twego dzieła Chrzciciela<br> 3 Agnus 5 [usłysz] głosy napełń myśli człowiecze<br> dona nobis 1 Bogurodzica<br><br><br> Są to niemal wyłącznie (poza motywem nr 5) motywy inicjalne wersów pieśni. <br>Stanowią (podobnie jak u Nowowiejskiego) materiał dźwiękowy, konstrukcyjny, <br>bez korelacji bezpośrednich ­ semantycznych z warstwą tekstową pieśni i mszy. <br>Na typ <br>ekspresji wpływa ich rytmizacja oraz faktura. Na ogół motywy opracowane ze zdwojeniami <br>unisonowymi bądź homorytmicznie (motywy nr 1, 2, 4) mają bardziej statyczną <br>strukturę rytmiczną, natomiast motywy użyte
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego