Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 10
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
w Polsce nikt nie słyszał ani o jego książkach, ani o muzyce.

- W PRL-u nie grano utworów Laksa. Siłą narzucono nam niepamięć o własnej tradycji wyrastającej ze styku kultur. Nic więc dziwnego, że fala zainteresowania tematami żydowskimi po 1989 roku wezbrała - mówi Ireneusz Socha, muzyk z podkarpackiej Dębicy i inicjator projektu "Sztetlach". W latach 80. Socha był animatorem lokalnej sceny nowofalowego rocka, a jego muzykę nazywano awangardą, bo na przekór anglosaskim trendom starał się ją osadzić w lokalnej aurze. Te poszukiwania przywiodły go do fascynacji kulturą żydowskiej społeczności przedwojennego Podkarpacia. Nakładem swojej wytwórni Dembitzer Music wydał właśnie album "Sztetlach" zainspirowany
w Polsce nikt nie słyszał ani o jego książkach, ani o muzyce. <br><br>- W PRL-u nie grano utworów Laksa. Siłą narzucono nam niepamięć o własnej tradycji wyrastającej ze styku kultur. Nic więc dziwnego, że fala zainteresowania tematami żydowskimi po 1989 roku wezbrała - mówi Ireneusz Socha, muzyk z podkarpackiej Dębicy i inicjator projektu "Sztetlach". W latach 80. Socha był animatorem lokalnej sceny nowofalowego rocka, a jego muzykę nazywano awangardą, bo na przekór anglosaskim trendom starał się ją osadzić w lokalnej aurze. Te poszukiwania przywiodły go do fascynacji kulturą żydowskiej społeczności przedwojennego Podkarpacia. Nakładem swojej wytwórni Dembitzer Music wydał właśnie album "Sztetlach" zainspirowany
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego