Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
na zasadzie komplementarności zasobów, następuje wówczas, gdy z analizy sytuacji przedsiębiorstwa na rynku wyniknie, że niedostatek pewnych zasobów ogranicza możliwości wejścia czy działania na atrakcyjnym rynku. Metodami stosowanymi do takiej analizy mogą być te, które przedstawiano wcześniej, czyli np. metoda SWOT czy macierz McKinseya.
Przykładowo, gdy okaże się, że firma innowacyjna pod względem technicznym nie dysponuje odpowiednio rozwiniętą siecią dystrybucji na dużym rynku Unii Europejskiej, aby tam działać, musi znaleźć partnera, który ma właściwie rozbudowane kanały dystrybucji na omawianym rynku.
Na tym polega w tym przypadku komplementarność zasobów.

W tym kontekście warto przedstawić typowe działania i strategie przedsiębiorstw z krajów nie
na zasadzie komplementarności zasobów, następuje wówczas, gdy z analizy sytuacji przedsiębiorstwa na rynku wyniknie, że niedostatek pewnych zasobów ogranicza możliwości wejścia czy działania na atrakcyjnym rynku. Metodami stosowanymi do takiej analizy mogą być te, które przedstawiano wcześniej, czyli np. metoda SWOT czy macierz McKinseya.<br>Przykładowo, gdy okaże się, że firma innowacyjna pod względem technicznym nie dysponuje odpowiednio rozwiniętą siecią dystrybucji na dużym rynku Unii Europejskiej, aby tam działać, musi znaleźć partnera, który ma właściwie rozbudowane kanały dystrybucji na omawianym rynku.<br>Na tym polega w tym przypadku komplementarność zasobów.<br>&lt;gap reason="sampling"&gt;<br>W tym kontekście warto przedstawić typowe działania i strategie przedsiębiorstw z krajów nie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego