Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kultura
Nr: 6
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1978
Rok powstania: 2005
konflikty moralne, piętrzące się na tle historycznych przeobrażeń kraju. Filmu takiego nie było jeszcze na naszych ekranach. Był oczywiście bohater niezaadaptowany do społecznych norm, był bohater zbuntowany lub skłócony z otoczeniem, był bohater niezrozumiały dla reszty, obsesyjny w swych ideałach, a przez to tragiczny. Najczęściej jednak rekrutował się z warstw inteligencji, tej "umarłej klasy". Jego "piszczykowate" kompleksy, zahamowania, obiekcje, jego tragiczna niemoc i uwikłania historyczne bogato i wszechstronnie opisane zostały przez film polski. Od "Popiołu i diamentu"po "Dyrektorów"i "Barwy ochronne".
Ten z prozy Kawalca jest zupełnie inny. Chce zerwać ze swą mroczną tradycją, chce szybko, nawet za cenę powierzchowności
konflikty moralne, piętrzące się na tle historycznych przeobrażeń kraju. Filmu takiego nie było jeszcze na naszych ekranach. Był oczywiście bohater niezaadaptowany do społecznych norm, był bohater zbuntowany lub skłócony z otoczeniem, był bohater niezrozumiały dla reszty, obsesyjny w swych ideałach, a przez to tragiczny. Najczęściej jednak rekrutował się z warstw inteligencji, tej "umarłej klasy". Jego "piszczykowate" kompleksy, zahamowania, obiekcje, jego tragiczna niemoc i uwikłania historyczne bogato i wszechstronnie opisane zostały przez film polski. Od &lt;hi rend="italic"&gt;"Popiołu i diamentu"&lt;/&gt;po &lt;hi rend="italic"&gt;"Dyrektorów"&lt;/&gt;i &lt;hi rend="italic"&gt;"Barwy ochronne"&lt;/&gt;. <br>Ten z prozy Kawalca jest zupełnie inny. Chce zerwać ze swą mroczną tradycją, chce szybko, nawet za cenę powierzchowności
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego