Typ tekstu: Książka
Tytuł: Przekształcenia własnościowe przedsiębiorstw w Polsce
Rok: 2002
3.3.4) przyjęto rozwiązanie zakładające utworzenie oddzielnego resortu przekształceń własnościowych, którego szef został członkiem Rady Ministrów.
Nierozdzielenie funkcji regulacyjnej i nadzorczej od funkcji komercyjnej było niewątpliwie zasadniczą słabością przyjętej ustawowo koncepcji funkcjonowania Ministerstwa Przekształceń Własnościowych. Pracownicy ministerstwa byli sprzedawcami działającymi na rynku, ponosili ryzyko, a jednocześnie byli urzędnikami chroniącymi interes Skarbu Państwa. Przy czym owa działalność komercyjna - jeżeli ma być efektywna, musi opierać się na wysokokwalifikowanej, a więc wysokoopłacanej kadrze. Kadra ta powinna być - jak zwykle w handlu - przynajmniej po części opłacana prowizyjnie, co oczywiście było ewidentnie sprzecznie z charakterem pracy i z zasadami wynagradzania urzędników państwowych.
Od początków prywatyzacji
3.3.4) przyjęto rozwiązanie zakładające utworzenie oddzielnego resortu przekształceń własnościowych, którego szef został członkiem Rady Ministrów.<br>Nierozdzielenie funkcji regulacyjnej i nadzorczej od funkcji komercyjnej było niewątpliwie zasadniczą słabością przyjętej ustawowo koncepcji funkcjonowania Ministerstwa Przekształceń Własnościowych. Pracownicy ministerstwa byli sprzedawcami działającymi na rynku, ponosili ryzyko, a jednocześnie byli urzędnikami chroniącymi interes Skarbu Państwa. Przy czym owa działalność komercyjna - jeżeli ma być efektywna, musi opierać się na wysokokwalifikowanej, a więc wysokoopłacanej kadrze. Kadra ta powinna być - jak zwykle w handlu - przynajmniej po części opłacana prowizyjnie, co oczywiście było ewidentnie sprzecznie z charakterem pracy i z zasadami wynagradzania urzędników państwowych.<br>Od początków prywatyzacji
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego