Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2922
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
jednego z wejść. W stronę obrazu prowadziłby czerwony dywan, umieszczony 30 centymetrów pod poziomem posadzki i przykryty szybą.

Poobcować przy okazji
Dlaczego wybór artysty padł właśnie na obraz Siemiradzkiego? - To proste. Od tego dzieła, podarowanego przez autora miastu Kraków, zaczęła się w roku 1879 historia Muzeum Narodowego. "Pochodnie...", opatrzone w inwentarzu muzeum numerem 1, zawisły w Sukiennicach, które były wówczas zwykłym domem handlowym. Wykorzystanie kopii w nowym centrum podkreślałoby więc ciągłość tradycji. Poza tym za rok przypada 100. rocznica śmierci Siemiradzkiego, warto więc przypomnieć jego dorobek, a jesienią wchodzi na ekrany film "Quo vadis?", opowiadający m.in. o wydarzeniach utrwalonych na
jednego z wejść. W stronę obrazu prowadziłby czerwony dywan, umieszczony 30 centymetrów pod poziomem posadzki i przykryty szybą. <br><br>&lt;tit1&gt;Poobcować przy okazji&lt;/&gt;<br>Dlaczego wybór artysty padł właśnie na obraz Siemiradzkiego? - To proste. Od tego dzieła, podarowanego przez autora miastu Kraków, zaczęła się w roku 1879 historia Muzeum Narodowego. &lt;name type="tit"&gt;"Pochodnie..."&lt;/&gt;, opatrzone w inwentarzu muzeum numerem 1, zawisły w Sukiennicach, które były wówczas zwykłym domem handlowym. Wykorzystanie kopii w nowym centrum podkreślałoby więc ciągłość tradycji. Poza tym za rok przypada 100. rocznica śmierci Siemiradzkiego, warto więc przypomnieć jego dorobek, a jesienią wchodzi na ekrany film &lt;name type="tit"&gt;"Quo vadis?"&lt;/&gt;, opowiadający m.in. o wydarzeniach utrwalonych na
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego