Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
headline plakatów są sytuacje potocznie kojarzone ze zdarzeniami, których piwo jest istotnym lub nieodłącznym elementem. Subiektywne wyznanie traci swój realizm oraz autentyczność, stając się parodią na skutek dwóch faktów: ironicznego kontekstu użycia słowa "bezalkoholowe" oraz ukierunkowania interpretacji tekstu plakatu przez przymrużone oko postaci kojarzonej z tekstem. Przy bardziej wnikliwym odbiorze ironia może stawać się podwójna. Gest mimiczny perskiego oka w dwuznaczny sposób wprowadza odbiorcę w interpretację tekstu, aby ją następnie zakończyć. Wybór mimiki twarzy oprócz swego konwecjonalnego znaczenia ułatwiał także automatyczną koncentrację uwagi odbiorcy na eksponowanej wiadomości. Całość efektu wzmacniał wybór planu, w jakim realizowano zdjęcie oraz zmiany kątów, z jakich
headline plakatów są sytuacje potocznie kojarzone ze zdarzeniami, których piwo jest istotnym lub nieodłącznym elementem. Subiektywne wyznanie traci swój realizm oraz autentyczność, stając się parodią na skutek dwóch faktów: ironicznego kontekstu użycia słowa "bezalkoholowe" oraz ukierunkowania interpretacji tekstu plakatu przez przymrużone oko postaci kojarzonej z tekstem. Przy bardziej wnikliwym odbiorze ironia może stawać się podwójna. Gest mimiczny perskiego oka w dwuznaczny sposób wprowadza odbiorcę w interpretację tekstu, aby ją następnie zakończyć. Wybór mimiki twarzy oprócz swego konwecjonalnego znaczenia ułatwiał także automatyczną koncentrację uwagi odbiorcy na eksponowanej wiadomości. Całość efektu wzmacniał wybór planu, w jakim realizowano zdjęcie oraz zmiany kątów, z jakich
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego