Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorczyk Wojciech
Tytuł: Strategie marketingowe banków
Rok: 1996
produktu, tym bardziej bezpośredni jest kanał dystrybucji. Z samej istoty produktów bankowych wynika konieczność unikania pośredników. Odnosi się to zwłaszcza do produktów skomplikowanych - jak obsługa rynków finansowych czy rynku nieruchomości przez banki na zlecenie klientów.
Przy wyborze kanału dystrybucji należy wziąć także pod uwagę systemy dystrybucji przedsiębiorstw konkurencyjnych. Ma to istotne znaczenie dla określenia liczby własnych punktów sprzedaży oraz wyboru stopnia intensywności dystrybucji. Można bowiem stosować dystrybucję intensywną, a więc dotyczącą całego rynku i maksymalnej liczby punktów sprzedaży, dystrybucję selektywną, polegającą na dostarczeniu produktów przez ograniczoną liczbę punktów sprzedaży, lub wreszcie dystrybucję wyłączną, realizowaną tylko w jednym punkcie sprzedaży na określonym
produktu, tym bardziej bezpośredni jest kanał dystrybucji. Z samej istoty produktów bankowych wynika konieczność unikania pośredników. Odnosi się to zwłaszcza do produktów skomplikowanych - jak obsługa rynków finansowych czy rynku nieruchomości przez banki na zlecenie klientów.<br>Przy wyborze kanału dystrybucji należy wziąć także pod uwagę systemy dystrybucji przedsiębiorstw konkurencyjnych. Ma to istotne znaczenie dla określenia liczby własnych punktów sprzedaży oraz wyboru stopnia intensywności dystrybucji. Można bowiem stosować dystrybucję intensywną, a więc dotyczącą całego rynku i maksymalnej liczby punktów sprzedaży, dystrybucję selektywną, polegającą na dostarczeniu produktów przez ograniczoną liczbę punktów sprzedaży, lub wreszcie dystrybucję wyłączną, realizowaną tylko w jednym punkcie sprzedaży na określonym
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego