Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
ma pełne kompetencje w tym zakresie i całkowicie odpowiada za jakość w przedsiębiorstwie.
Stopniowo zdobywa należne sobie miejsce teza, że zakresem zarządzania jakością należy objąć wszystkie jednostki organizacyjne przedsiębiorstwa. Metodyka podejścia jakościowego i zarządzania jakością w jednakowym stopniu dotyczy tak jednostek produkcyjnych, produkcyjno-administracyjnych, jak i administracyjnych; tak naczelnego, średniego, jak i najniższego kierownictwa oraz pracowników wykonawczych. Brak powszechnej akceptacji wspomnianej tezy ma swoje historyczne uzasadnienie oraz wynika z tradycyjnego przekonania, że problematyka jakości ogranicza się do wyrobów, procesów technologicznych i jednostek produkcyjnych. Powstaje przy tym swoisty paradoks, kiedy z jednej strony akcentuje się pierwszoplanową rolę kierownictwa w zarządzaniu jakością, a z
ma pełne kompetencje w tym zakresie i całkowicie odpowiada za jakość w przedsiębiorstwie.<br>Stopniowo zdobywa należne sobie miejsce teza, że zakresem zarządzania jakością należy objąć wszystkie jednostki organizacyjne przedsiębiorstwa. Metodyka podejścia jakościowego i zarządzania jakością w jednakowym stopniu dotyczy tak jednostek produkcyjnych, produkcyjno-administracyjnych, jak i administracyjnych; tak naczelnego, średniego, jak i najniższego kierownictwa oraz pracowników wykonawczych. Brak powszechnej akceptacji wspomnianej tezy ma swoje historyczne uzasadnienie oraz wynika z tradycyjnego przekonania, że problematyka jakości ogranicza się do wyrobów, procesów technologicznych i jednostek produkcyjnych. Powstaje przy tym swoisty paradoks, kiedy z jednej strony akcentuje się pierwszoplanową rolę kierownictwa w zarządzaniu jakością, a z
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego