Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Podhalański
Nr: 45
Miejsce wydania: Zakopane
Rok: 1999
Mrożka, taniec ten jest symbolem pewnej sztuczności i konwenansów, na które bohaterzy bezmyślnie się zgadzają.
Resztę spektaklu para spędzi wrośnięta w stół - nieruchomo, w tej samej pozie, niekiedy tylko odkurzona. Z czasem tylko przybywa wokół nich różnych przedmiotów - ubrań, futer, sztućców, różnych kosztowności. Ich dom zamienia się w bezsensowny, pozbawiony jakichkolwiek wartości... śmietnik.
Wraz z przedmiotami pojawiają się na scenie rzeźby Sutora. Drewniane figurki, a nie ludzie mówią w spektaklu o swoich emocjach i uczuciach. Na nich, a nie na żywych aktorach - maluje się nienawiść, ból, miłość, strach. One są ułomne i niedoskonałe, a więc ludzkie.
To odwrócenie ról pomiędzy aktorem
Mrożka, taniec ten jest symbolem pewnej sztuczności i konwenansów, na które bohaterzy bezmyślnie się zgadzają.<br>Resztę spektaklu para spędzi wrośnięta w stół - nieruchomo, w tej samej pozie, niekiedy tylko odkurzona. Z czasem tylko przybywa wokół nich różnych przedmiotów - ubrań, futer, sztućców, różnych kosztowności. Ich dom zamienia się w bezsensowny, pozbawiony jakichkolwiek wartości... śmietnik.<br>Wraz z przedmiotami pojawiają się na scenie rzeźby Sutora. Drewniane figurki, a nie ludzie mówią w spektaklu o swoich emocjach i uczuciach. Na nich, a nie na żywych aktorach - maluje się nienawiść, ból, miłość, strach. One są ułomne i niedoskonałe, a więc ludzkie.<br>To odwrócenie ról pomiędzy aktorem
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego