VI] <name type="tit">Agnus</>.<br>Maciejewski (który nie stosuje numeracji części, lecz podaje ich incipity bądź wprowadza tytuły) w swoim monumentalnym Requiem (1946/59) stworzył cykl siedmioczęściowy: [I] <name type="tit">Oratio [Requiem aeternam]</>, [II] <name type="tit">Introductio</> [część orkiestrowa], [III] <name type="tit">Introitus</>, [IV] <name type="tit">Kyrie</>, [V] <name type="tit">Graduale</>, [VI] <name type="tit">Tractus</>, [VII] <name type="tit">Dies irae</>; w założeniu jest to pierwsza część mszy, jakkolwiek tworzy ona organiczną całość i tak też wykonuje się ją. Jak widać, część I została określona jako <name type="tit">Oratio</> (z fragmentem tekstu Introitu), część zaś II <name type="tit">Introductio</> stanowi wstęp orkiestrowy do <name type="tit">Introitu</>. Natomiast z muzycznego punktu widzenia jest to cykl dwudziestotrzyczęściowy, ponieważ Sekwencja została podzielona na siedem części; ponadto kompozytor wprowadza